Dingen Om Te Doen In Atlanta, Ga: Cascade Springs Nature Preserve

Het Cascade Springs Nature Preserve biedt een rustige oase in de bruisende stad Atlanta, GA. Bezoekers van het natuurreservaat kunnen wandelen naar een prachtige waterval, heuvelachtige grondwerken uit de burgeroorlog en een historisch voorjaarshuis bedekt met mos. Vertrekkend van de parkeerplaats omringd door hekwerk, lijkt het natuurreservaat een onwaarschijnlijke omgeving voor zijn paden begrensd door natuurlijke schoonheid. Het rustige Cascade Springs Nature Preserve ligt in een stedelijke wijk in het zuidwesten van de stad. Het gebied omvatte ook historische Craftsman-huizen en pleinen uit de 1970's.

Binnen de 120 hectare groen van het natuurreservaat bevindt zich een uitgestrekt wandelnetwerk dat druppelende bronnen, een waterval, beekjes en een bos met wilde dieren verkent. Onder de dieren in het wild leven in het heuvelachtige bos toevluchtsoord zijn schildpadden, vogels en herten. Een grote hoeveelheid natuurlijke schoonheid zit verpakt in de korte Cascade Springs Nature Trail. Langs het pad is een kreek met stukjes zonlicht boven, een prachtige waterval en de overblijfselen van een met mos bedekt stenen springhuis. Het is helemaal niet moeilijk voor bezoekers om te vergeten dat ze zich in het hart van een drukke stad bevinden, omringd door zoveel schoonheid in het natuurreservaat Cascade Springs.

Het pad vertrekt vanaf de trailhead op de parkeerplaats. Het pad slingert langs een promenade en loopt over grondwerken die tijdens de burgeroorlog in de slag om Utoy Creek zijn gegraven door troepen als verdedigingslinie. Het passeert later een historisch, met mos bedekt stenen en mortier springhuis boven een stromende bron, en draait dan rechtsaf naar een verhard pad naar het oosten. Het pad verandert later van een verhard pad naar een onverhard pad dat westwaarts door een glooiend bos naar Utoy Creek reist. Het ontmoet Utoy Creek op de mijl .3 mijl.

De Cascade Springs Nature Trails gaan vervolgens naar het zuiden, langs de oevers van Utoy Creek stroomopwaarts langs een oude grindweg. Er is een zijpad van ongeveer .55 mijl dat naar links draait en zich een weg baant door boulder-bezaaid bos door middel van switchbacks. De piekhoogte van het pad ligt op een heuvelrug. Vanaf de bergrug zijn de grondwerken uit de burgeroorlog enigszins zichtbaar op de bosbodem, bedekt met een zware deken van klimop en varens. Op een kruising van een pad, draait de wandeling naar rechts op de top van de bergkam, in oostelijke richting voordat we links afslaan naar de Terrace Trail in noordelijke richting. Terwijl het pad daalt, wordt het landschap de diepe smaragdgroene kleur van een Engels Ivy gedrapeerd landschap. Het pad loopt langs een oud gebouw vlak voor de mijl mijl.

Net voorbij dit punt loopt de hiks het kruispunt met Spring Trail binnen, langs vele kleine stroompjes en sla rechtsaf. Bij het naderen van een vallei vol met rotsen, zullen bezoekers het geluid van tuimelend water door het bos horen, om hen te laten weten dat ze dicht bij de waterval van Cascade Springs zijn. Water stroomt naar beneden en onder een vaak drukke brug, en Engelse klimop drapeert de enorme rots die de drie watervallen van de waterval terrassen. Het pad reist dan over een promenade, langs de oevers van de kreek naar de trailhead, langs het stenen springhuis en eindigend bij de ingang van het park.

Meer dingen om te doen in Atlanta